Meer geld verdienen aan een CRM systeem? Zo doe je het!

CRM systeem vergelijken

Een van de belangrijkste doelstellingen binnen een onderneming is het verdienen van geld. Het verdiende geld kan namelijk gebruikt worden om het bedrijf runnende te houden of bijvoorbeeld om investeringen te doen. Nu zijn er verschillende manieren om meer geld te verdienen dan je voorheen deed. Je kunt nieuwe producten of diensten aanbieden, nieuwe potentiële afnemers aanspreken of meer halen uit je huidige klanten. In deze blog focussen we ons op het laatste punt; het meer verdienen aan je huidige klanten door een verbetering in de kwaliteit van het huidige klantenbestand. Dit doe je aan de hand van een goed CRM systeem. In deze blog vertellen we je daarom hoe je dit kunt doen!

Waarom een CRM systeem

Voor veel startende ondernemers zal een CRM systeem onnodig voelen. Dit komt omdat de meeste CRM systemen krachtig zijn en enorm veel mogelijkheden hebben. Deze mogelijkheden heeft natuurlijk lang niet iedere onderneming nodig. Je zult daarom al snel het idee hebben dat je teveel betaald voor het CRM systeem dat je afneemt. Gelukkig kun je hier tegenwoordig tijdens het CRM systeem vergelijken op filteren. Zo filter je alleen op de functionaliteiten die jij nodig hebt en zul je nooit een euro teveel betalen

Meer kwalitatieve klanten

Het probleem van veel klantenbestanden is dat hier vrij weinig mee gedaan wordt. Het bestand is er wel, maar er worden bijvoorbeeld geen terugkerende marketingactiviteiten op uitgevoerd. Een CRM systeem kan je hierbij helpen. In het systeem kun je bijvoorbeeld inzien wanneer welke klant welke communicatie heeft ontvangen. Zo blijven de (ex)klanten altijd in de buurt van jouw onderneming en is het een stuk moeilijker om (ex)klanten volledig uit het oog te verliezen.

Tijdbesparing

Een CRM systeem is daarnaast enorm handig door de tijdsbesparing die het kan opleveren. Doordat alle klant-en relatiegegevens op één centraal punt staan opgeslagen kan iedereen binnen het bedrijf altijd bij deze data. Je kunt het CRM systeem een beetje zien als een gemeenschappelijke cloud binnen jouw organisatie. Zo kan de ene medewerker van de klantenservice altijd het contact inzien dat een andere medewerker van de klantenservice met deze specifieke contactpersoon heeft gehad.