De chatbot binnen de branche van de radio, een goed idee?
Bijna iedereen maakt gebruik van een radio, of het nou in de auto is of via de televisie!
Soms zoek je een bepaalde frequentie, maar je kunt hem niet vinden. Hoe frustrerend is dat? Geen probleem! Het kan soms zijn dat de klant er zelf niet altijd uitkomt. Met een chatbot krijg je snel antwoord op je vraag. Niet alleen over een frequentie, maar ook degenre kun je hier vinden! Dit is dan ook het punt waarbij wij online kunnen helpen tijdens deze zoektocht. Dit kan heel makkelijk via een geautomatiseerde gesprekspartner, ook wel een chatbot genoemd!
Wat is een chatbot?
Een chatbot is een geautomatiseerde gesprekspartner die als widget op de website geplaatst kan worden. Dit biedt de consument de mogelijkheid om binnen enkele seconden antwoord te krijgen op hun gestelde vraag. Wanneer klanten zich namelijk bevinden op de website, kunnen ze tegen verschillende dingen aanlopen
. De klant krijgt in dit geval een icoon te zien waar de vraag getypt kan worden. Aan de hand van deze vraag gaat de chatbot opzoek naar overeenkomende woorden vanuit de kennisbank die is opgesteld door chatspecialisten. Op deze manier zal de klant sneller worden geholpen, wat zal leiden tot een hogere klanttevredenheid
Waarom een chatbot?
Een chatbot is een makkelijke en een laagdrempelige manier van contact, zonder dat deze chat beheert moet worden. Het kan binnen deze branche mooie kansen bieden, omdat zij namelijk middels een chatbot sneller kunnen voldoen aan de vraag van de consument. Daarnaast levert de chatbot ook gemak op voor de consument. Zij kunnen namelijk op een makkelijke manier een vraag stellen, waar zij ook buiten kantooruren antwoord op krijgen. Een chatbot zal namelijk, in tegenstelling tot de reguliere klantenservice, altijd beschikbaar zijn voor hulp en vragen. De klanttevredenheid zal hierdoor vergroot worden. Doordat zij op de juiste manier worden opgesteld, zijn zij in staat menselijk taalgebruik en de context ervan te begrijpen. Al met al biedt een chatbox voordelen voor zowel de klant als de verkoper.